NOSNÁ KONŠTRUKCIA

Podľa nosnosti a rozpätia môžu byť nosníky s valcovaného profilu alebo zváranej skriňovej konštrukcie. Po moste sa pohybuje kladkostrojová mačka. Pojazdové kolesá bývajú z dôvodu ľahšej demontáže v rohových ložiskách.

MAČKA

Zdvih bremena zabezpečuje elektrický lanový kladkostroj. Pre náročnejšie prevádzky sa dodáva mačka s vlastným skladaným zdvihom - oddelený elektromotor, prevodovka a brzda. K dispozícií sú rôzne rýchlosti zdvihov s mikrozdvihom i bez neho.Výšky zdvihu sú bežne od 6 do 12m, je možné dodať i väčšie zdvihy.

ELEKTROINŠTALÁCIA

Žeriavy sú dodávané s kompletnou el. výbavou, rozvádzače osadené modernými el. prvkami umožnujúcimi rôzne rýchlosti pohybov s možnosťou riadenia frekvenčnými meničmi. Na želanie je možné dodať výbavu v nevýbušnom prevedení Ex.


OVLÁDANIE

Mostový žeriav je možné ovládať závesným ovládačom. Závesný ovládač môže byť napevno spojený s mačkou, alebo môže byť na samostatnej zhrňovacej troleji ,umožňujúcej nezávislý priečny pohyb ovládača na polohe mačky. V prípade požiadavky je možné žeriav vybaviť inými druhmi ovládania (bezdrôtovým rádiovým, zo žeriavového ovládacieho kresla, umiestneného v kabíne, alebo v koši,...).

VARIANTY VYHOTOVENIA

S výrobcom je možné dohodnúť rôzne varianty vyhotovenia, napr. žeriav je možné vybaviť priechodzou lávkou po celej dĺžke mostu a to z jeho oboch strán.

Príklady vyhotovenia mostových technologických žeriavov pre náročné prevádzky